Δευτέρα 3 Μαρτίου 2008

Για την αποκατάσταση της αλήθειας....

Το φλέγον θέμα του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου του δήμου μας έχει πυροδοτήσει ποικίλλες αντιδράσεις οι οποίες ολοένα και μεγαλώνουν. Για την αποκατάσταση της αλήθειας προς τους δημότες , τους οποίους θεωρούμε πρωταγωνιστές στα δημοτικά δρώμενα της Επανομής και του Μεσημερίου οφείλουμε να τους ενημερώσουμε με σαφήνεια και ακρίβεια επί του θέματος παραθέτοντας το παρακάτω κείμενο.Δίνοντας έτσι μια απάντηση στην Δημοτική Αρχή χαρακτηρίζοντας τις θέσεις της ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ ως παραπληροφόρηση.

Στα δέκα στρέμματα θα διατηρηθεί το κατώτατο όριο κατάτμησης γης, για να θεωρείται ένα αγροτεμάχιο άρτιο και οικοδομήσιμο, στις εκτός σχεδίου και εκτός ορίων οικισμών περιοχές 15 δήμων και 48 δημοτικών διαμερισμάτων του νομού Θεσσαλονίκης, όπου έχουν οριστεί ζώνες οικιστικού ελέγχου.

Η απόφαση για τον καθορισμό του κατώτατου ορίου, που ελήφθη με προεδρικό διάταγμα του 1985, το οποίο ίσχυσε από τις 21 Νοεμβρίου του ίδιου χρόνου, εφαρμόζεται από τον Οργανισμό Ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης (ΟΡΘ) σε κάθε περίπτωση έγκρισης γενικού πολεοδομικού σχεδίου.
Αυτό σημαίνει ότι όσοι απέκτησαν από κατάτμηση αγροτική γη έκτασης μικρότερης των δέκα στρεμμάτων μετά το 1985 δεν μπορούν να χτίσουν στην ιδιοκτησία τους, εάν δεν ενταχθεί στο σχέδιο πόλης. Αντίθετα, όσοι διαθέτουν αγροτεμάχιο τεσσάρων στρεμμάτων, που το απέκτησαν από κατάτμηση πριν από το 1985, μπορούν να οικοδομήσουν μέχρι 200 τετρ. μ.
Το ίδιο ενδέχεται να ισχύσει και για τις συνενώσεις εκτάσεων όταν εξεταστούν τα γενικά πολεοδομικά σχέδια των δήμων από το ΣτΕ.
“Το 1985, όταν δεν υπήρχαν οι καποδιστριακοί δήμοι ούτε ο ΟΡΘ, είχε αποφασιστεί να καθοριστούν ζώνες οικιστικού ελέγχου και είχαν δεχτεί κάποιες κοινότητες, με αποφάσεις κοινοτικών συμβουλίων. Έτσι εκδόθηκε το Π.Δ. της 10/10/85, το οποίο δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 689, Δʼ, της 21/11/1985, το οποίο καθόριζε τις ΖΟΕ και το κατώτατο όριο κατατμήσεων στις εκτός σχεδίου και εκτός ορίων οικισμών προϋφισταμένων του 1923 περιοχές του νομού Θεσσαλονίκης”, εξηγεί η πρόεδρος του ΟΡΘ Σταυρούλα Μπαϊρακτάρη. “Το Π.Δ. όρισε σε ορισμένες κοινότητες κατώτατο όριο κατάτμησης τα δέκα στρέμματα. Έτσι, εμείς έχουμε αυτό το δεδομένο, το οποίο ίσχυσε και στην περίπτωση της Μίκρας. Δεν προσθέτουμε κάτι διαφορετικό. Υπάρχουν συγκεκριμένες περιοχές που, για λόγους προστασίας, επιβάλλονται ειδικοί όροι δόμησης. Στην Πάρνηθα Αττικής, λόγου χάρη, το κατώτατο όριο κατάτμησης εκτός σχεδίου είναι 20 στρέμματα. Για ό,τι υπήρχε δημιουργημένο σε τέσσερα στρέμματα πριν από το 1985 εξακολουθεί να ισχύει και σήμερα η αρτιότητα”, περιγράφει η κ. Μπαϊρακτάρη.
“Για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος ή ειδικούς λόγους ορίζονται προϋποθέσεις σε κάποιες περιοχές. Οι ΖΟΕ έχουν εφαρμογή σε συγκεκριμένες περιοχές. Δεν υπάρχει μέχρι σήμερα γενικός νόμος που να ορίζει ότι το κατώτατο όριο κατάτμησης γης είναι δέκα στρέμματα. Ισχύουν οι υπάρχοντες νόμοι”, αναφέρει η κ. Τζελέπη, στέλεχος του ΥΠΕΧΩΔΕ.

Ο ΔΗΜΟΣ ΜΙΚΡΑΣ

Το Π.Δ. του 1985 εφαρμόστηκε με νέο προεδρικό διάταγμα που εκδόθηκε για να ισχύσει το γενικό πολεοδομικό σχέδιο του δήμου Μίκρας Θεσσαλονίκης, προκαλώντας την αντίδραση της δημοτικής αρχής και των κατοίκων, καθώς δεν είναι δυνατόν να αξιοποιηθούν οικιστικά δεκάδες χιλιάδες εκτός σχεδίου στρέμματα, παρά μόνο να καλλιεργηθούν ως αγροτικές εκτάσεις. Τα κατώτατα όρια των αγροτεμαχίων, προκειμένου να θεωρηθούν οικοδομήσιμα, ορίστηκαν στα δέκα στρέμματα. Όσοι απέκτησαν αγροτεμάχια στη Μίκρα από το 1985 και μετά δεν μπορούν να χτίσουν, ακόμη και αν διαθέτουν, από νόμιμη συνένωση ή κατάτμηση, έκταση τεσσάρων στρεμμάτων.
“Τα τρία από τα τέσσερα δημοτικά διαμερίσματα του δήμου Μίκρας, δηλαδή η Καρδία, το Πλαγιάρι και ο Τρίλοφος, περιλαμβάνονταν, ως κοινότητες τότε, στο Π.Δ. του 1985, που όριζε τα είκοσι στρέμματα. Απλώς προσθέσαμε και το δ.δ. του Σχολαρίου, για να υπάρχουν ίδιες προϋποθέσεις σε όλο το δήμο”, λέει η κ. Μπαϊρακτάρη.
“Το Π.Δ. του 1985 αφορούσε κατατμήσεις. Δηλαδή, εάν κάποιος είχε 40 στρέμματα, δεν μπορούσε να τα χωρίσει σε δέκα κομμάτια των τεσσάρων στρεμμάτων. Το ΣτΕ όμως έκρινε ότι πρέπει να ισχύσει και για συνενώσεις που έγιναν από το 1985 μέχρι το 2007. Πρέπει να γνωρίζουν οι πολίτες ότι, όταν υπάρχουν ΖΟΕ και υπογράφεται προεδρικό διάταγμα, εξετάζεται από το ΣτΕ. Όταν πρόκειται για γενικό πολεοδομικό σχέδιο που δεν περιλαμβάνει ΖΟΕ, πηγαίνει στον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ και υπογράφεται”, υπογραμμίζει η πρόεδρος του ΟΡΘ.
Παρά τα παραπάνω δεδομένα, το δημοτικό συμβούλιο Μίκρας σκοπεύει να προβεί σε όλες τις νόμιμες ενέργειες και διαδικασίες, προκειμένου να ακυρωθεί το Π.Δ. ή να τροποποιηθούν επιμέρους διατάξεις.
Η δημοτική αρχή είναι σε επικοινωνία με τον γ.γ. του ΥΠΕΧΩΔΕ και εξετάζει με τους νομικούς συμβούλους του δήμου τι ενέργειες μπορεί να κάνει. Σκοπεύει μάλιστα να προσφύγει στο ΣτΕ, αλλά οι πιθανότητες να αλλάξει κάποια διάταξη είναι ελάχιστες, καθώς το ΣτΕ είναι αυτό που ενέκρινε το Π.Δ. Εκείνο που απομένει, λένε τα στελέχη της τοπικής αυτοδιοίκησης, είναι να υπάρξει πολιτική βούληση.

ΠΟΙΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ

Οι “εκτός σχεδίου και εκτός ορίων οικισμών προϋφισταμένων του 1923 περιοχές νομού Θεσσαλονίκης” στις οποίες καθορίστηκε κατώτατο όριο κατάτμησης γης στα 10 στρέμματα (δήμοι και πρώην κοινότητες - σήμερα δημοτικά διαμερίσματα) είναι: Θεσσαλονίκης, Ευόσμου, Ελευθερίου, Σταυρούπολης, Αμπελοκήπων, Πολίχνης, Νεάπολης, Συκεών, Τριανδρίας, Πυλαίας, Καλαμαριάς, Ευκαρπίας, Αγίου Παύλου, Πανοράματος, Σίνδου, Καλοχωρίου, Νέας Μαγνησίας, Διαβατών, Ωραιοκάστρου, Πενταλόφου, Νεοχωρούδας, Φιλύρου, Ασβεστοχωρίου, Εξοχής, Χορτιάτη, Θέρμης, Νέας Ραιδεστού, Αγίου Αθανασίου, Γέφυρας, Αγχιάλου, Πύργου, Κυμίνων, Ν. Μαλγάρων, Επανομής, Νέας Μηχανιώνας, Ν. Κερασιάς (Εμβόλου), Αγγελοχωρίου, Αγίας Τριάδας, Ρυσίου, Ταγαράδων, Αγίας Παρασκευής, Λαγυνά, Λητής, Δρυμού και Μελλισοχωρίου της επαρχίας Θεσσαλονίκης και Λαγκαδά, Περιστεράς, Λιβαδίου, Χρυσαυγής, Καβαλαρίου, Περιβολακίου, Ηρακλείου, Σταυρού, Βρασνών, Ασπροβάλτας, Λαγκαδικίων, Ζαγκλιβερίου της επαρχίας Λαγκαδά.

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

to meshmeri poy einai

Ανώνυμος είπε...

oi ithagenois tha bazoyn mprokola
kai oi aetonixides ua ktizoyn triorofa sto ageladariko enas
ITHAGENIS

Ανώνυμος είπε...

Στη χθεσινη συγκεντρωση με θεμα το ΓΠΣ του δημου επανωμης-μεσημεριου εγιναν πολλα.εγω καταλαβα τα εξης:

1) ο δημαρχος οικονομιδης κατεθεσε μια συγκεκριμενη προταση.ειχε μαζι του μια επιστημονικη ομαδα για να τεκμηριωσει τα λεγομενα του.

2) συσσωμη η αντιπολιτευση καταδικασε το σχεδιο και ζητησε την καταγγελια της συμβασης.ο καζακης ηταν εκτος θεματος βεβαια.

ο συμβουλος παραδεισης εκτιμα οτι το σχεδιο με τη συγκεκριμενη μορφη ειναι αντιαναπτυξιακο.δε μας ειπε ομως τους λογους που θεωρει κατι τετοιο.

3) η συλλογη υπογραφων ηταν απο οτι καταλαβα περιττη διοτι με αυτες ζητουσαμε το παγωμα της Β1 φασης η οποια ειχε ηδη απορριφθει απο το δημοτικο συμβούλιο.υπεγραψα και εγω μαλιστα.

4) ο πρωην προεδρος του Δ.Σ. σακκας ηθελε να αποδειξει οτι ο οικονομιδης γνωριζε επι γραμμενου τι επροκειτο να γινει.δεν τα καταφερε και εξεθεσε τον παραδειση ως αρχηγο της δημοτικης αναγεννησης στην οποια μετεχει.

5) η δομηση στα 4 στρεμματα επιτρεπεται κανονικα.αυτο δεν ηταν το διακυβευμα για τη συλλογη υπογραφων;τωρα που λυθηκε τι θα γινουν οι υπογραφες.

5) ο δημαρχος κατηγορησε τη δημοτικη αναγεννηση οτι του ριχνε λασπη μεσω του μπλογκ.περιμενω απαντηση απο τους διαχειριστες .

6) ο δημαρχος ειπε οτι αν δε γινει το ΓΠΣ απο μας τοτε θα μας επιβληθει σε λιγα χρονια απο το κρατος.αληθεια η ψεμμα? αν γινει αυτο ποιος θα φερει την ευθυνη?

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

1) δε ξερω αν ο δημαρχος εχει δικιο,δε ξερω αν η αντιπολιτευση εχει δικιο και δεν ειμαι και πολεοδομος.το θεμα ειναι δυσκολο.αν η αντιπολιτευση διαφωνει οφειλε να εχει ηδη ετοιμο ενα δικο της σχεδιο για να παρουσιασει και οχι απλως να απαιτει τον δημοσιο διαλογο επι του θεματος.

2) ο λαος της επανωμης δεν εχει μαθει να συζητα χωρις δολο.τα χτεσινα εκτροπα με πρωταγωνιστη τον κυριο βογιατζη μας πηγαν 100 χρονια πισω.μονο φωνες,ουσια μηδεν.

3) περιμενω απο τη δημοτικη αναγεννηση να απαντησει στο θεμα του μπλογκ και να κατεβασει το δικο της ΓΠΣ προς συζητηση. για την ακριβεια το ελπιζω...

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ Κάψο,
1. Το τι υπεγραψες, είναι ανηρτημένο σε άλλο θέμα και μιλάει ξεκάθαρα για καταγγελία της σύμβασης και εξ αρχής εκπόνηση του ΓΠΣ με ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ. Δε μιλάει για πάγωμα της Β1 φάσης
2. Η πρόταση που κατέβασε ο Οικονομίδης, είναι σχεδόν ίδια με αυτήν που κατέβασε πριν ένα χρόνο κι έχει απορριφθεί από τον ΟΡΘ γιατί δεν τεκμηριώνεται σωστά
3. Το γεγονός ότι είναι αντιαναπτυξιακό το ΓΠΣ ο Παραδείσης το τεκμηρίωσε αναλυτικότατα στην παρουσίασή του στο θέατρο στις 16/1, οπότε μπορείς να δεις το βίντεο που υπάρχει στο blog
4. Για ποια λάσπη μιλάει ο Οικονομίδης;;;; Ας μας πει συγκεκριμένα τι λέμε, τι έγινε και κυρίως τι θα γίνει... Να δούμε ποιος λέει αλήθεια και ποιος όχι
5. Κι εμείς λέμε να γίνει το ΓΠΣ από εμάς, αλλά να γίνει σωστά κι ΕΝΤΙΜΑ και με σωστή ενημέρωση και συμμετοχή του κόσμου
6. Οι προτάσεις των απλών πολιτών επί μελετών, γίνονται όταν οι μελέτες είναι τεκμηριωμένες κι όχι επί μελετών στις οποίες έχουν προαποφασιστεί όλα...

Ανώνυμος είπε...

Εκ παραδρομής δεν έβαλα το όνομά μου στο σχόλιό μου, που είναι απάντηση σε όσα λέει ο φίλος Κάψος.
Χάρης Αμμανατίδης

Ανώνυμος είπε...

Εκ παραδρομής δεν έβαλα το όνομά μου στο σχόλιό μου, που είναι απάντηση σε όσα λέει ο φίλος Κάψος.
Χάρης Αμμανατίδης